امتیاز: 
تعداد مشاهده: 4945 بار
کنترل وزن با مصرف مواد غذایی فیبردار
کارشناس وزارت بهداشت:

با مصرف انواع فیبرها وزن خود را کنترل کنید.

 

به گزارش هفت سیب؛ کارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: مصرف انواع فيبرها که در ميوه ها، سبزي ها، دانه ها، غلات و حبوبات وجود دارد، براي کنترل وزن و جلوگيري از چاقي موثر می‌باشند.
به گزارش هفت سیب؛ سعیده معانی اظهار داشت: رژیم های غذایی حاوی فیبر معمولاً چربی و قند پایینی دارند، بنابراین انرژی کمتری را به فرد می‌دهند.

کارشناس وزارت بهداشت:
با مصرف انواع فیبرها وزن خود را کنترل کنید.
به گزارش هفت سیب؛ کارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: مصرف انواع فيبرها که در ميوه ها، سبزي ها، دانه ها، غلات و حبوبات وجود دارد، براي کنترل وزن و جلوگيري از چاقي موثر می‌باشند.
سعیده معانی اظهار داشت: رژیم های غذایی حاوی فیبر معمولاً چربی و قند پایینی دارند، بنابراین انرژی کمتری را به فرد می‌دهند.
وی ادامه داد: این نوع غداها به سرعت از دستگاه گوارش عبور می کنند و فرصت جذب مواد غذایی پر انرژی را کاهش می‌دهند.
معانی افزود: علاوه بر این غذاهای حاوی فیبر حجیم تر بوده و سبب پر شدن معده و احساس سیری زودرس می‌شود. در نهایت این نوع غذاها انرژی کمتری را به بدن می‌‌رسانند و منجر به افزایش وزن می‌شوند.
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش در پایان تاکید کرد: فیبر غذایی، بخشی از مواد غذایی با منشای گیاهی بوده که توسط آنزیم های موجود در دستگاه گوارش قابل هضم نیست./

نظر کاربران

  • از فرم زیر برای ثبت دیدگاه خود استفاده بفرمایید.
  • مسئولیت محتوای دیدگاه کاربران بر عهده ی خود آنان می باشد.

نظر خود را در مورد این مطلب از طریق فرم زیر بنویسید